Half-Life 2: Episode Two
Včera vyšla… Jasně že mi to nedalo a hrál jsem až do půl páté… do noci… (Uvnitř jsou nějaké obrázky, takže pokud nechcete vědět o co přicházíte, tak neklikejte)
O své náklonnosti k Half-Life jsem už psal… Jsou dny, kdy je příliš veselo na komedii, příliš větrno na programování, příliš… éééé… no to je jedno, zkrátka jsou dny, kdy člověk potřebuje vypnout, přehodit výhybku a pustit se do “samoúčelného zabíjení času”. Mně se, nevím jak vám, osvědčil Half-Life 2. Chvíli se střílí, chvíli se jezdí, chvíli běhá a pak se řeší logické hádanky (které mají úroveň podstatně jednodušší než známý NENE v Tir Na Nogu). A když už to projdete popáté, tak můžete stáhnout nějakou z mnoha modifikací a můžete si zkusit jiný příběh, zkrátka zábava, která vydrží docela dlouho.
Valve se rozhodli, že nehodlají investovat miliony do Half-Life 3, namísto toho že vydají “epizody”. Epizoda 2 vyšla 10.10., tedy včera. Proti Ep1 mi připadá zatím taková “víc ukecaná”. Každopádně je delší a souboje jsou tvrdé “tak akorát”.
Začíná to celé rekapitulací a výbuchem na konci ep1. Někde tady:
Odsud jsem se dostal na nějakou základnu rebelů. Pravděpodobně v bývalém dole – kdo by to řekl, co, když je tam nápis ŠACHTA POBĚDY:
Přiznám se, Alyxino žvatlání bylo docela protivné, takže mi docela vyhovovalo, když ji propíchli a jakýsi Vortigaunt ji odtáhl na léčení:
Následovala pasáž, kdy jsem zavzpomínal na starý HL – nejdřív jsem objevil hnusné larvy v dolech (střílel jsem je, ale stačí je rozšlápnout… navíc přidají trochu energie) a po nich ještě hnusnější mouchy, co plivou – ne, kyselinu ne, ale toxin. Je to taková ta pasáž ve stylu “bludiště”, spíš technická než bojová…
Tady následoval souboj typu “Přicházejí ze všech stran” a pak mě jeden Vortigaunt odtáhl zpátky do dolů, mezi larvy a mouchy (bylo to lepší, protože mouchy likvidoval elektrickými výboji) a následovala zase mírně logická pasáž (plus pasáž “Hele, je tam antlion guard, ale nesmíš ho zabít!”) Nakonec tedy Vortigaunt našel požadované a vyléčili Alyx.
Do toho se zamotal G-man… Ten chlap je taky všude…
Tohle byla pěkná část (“Lez a já tě budu krýt”) – lezl jsem, kryli mě a na konci mě čekalo auto. A most. Nepevný most. Až to budete zkoušet, tak: Ne, to auto nahoru neskočí.
Ale vše se v dobré obrátilo… Kolegové okukují nový vůz 🙂
Cesta autem je v Ep2 podobná cestě buginou v HL2 (Highway 17). Jedete, jedete, občas nějaký puzzle, občas souboj, z něčeho se dá utéct, něco se musí prostřílet… Ale krajinka moc pěkná… 🙂
Teď mám uloženou pozici “u pily”. Až budu mít zas chvíli, budu pokračovat v ničení Striderů “Magnussonem” – jen se obávám, že už moc děje nezbývá.
No, každopádně: HL2: Episode Two je fajn pokračování výborné hry. Sice hodnocení asi nepřesáhne 80%, ale když to porovnám třeba se SiN Episodes, tak i podruhé nastavená kaše HL2EP2 chutná líp.
Líbí a mohu doporučit.
—
AKTUALIZACE 20:14
Nemýlil jsem se, děje už opravdu moc nezbývalo. Stačilo zlikvidovat Stridery (ty trojnohé bestie, co okolo nich pobíhají, jsou hodně nepříjemné, na druhou stranu: Co ty “zázračně se obnovující” energypacky a náboje v kůlnách?) a pak se už jen slavilo, Magnusson odpálil raketu, všechno dobře dopadlo a Freeman s Alyx odlétají vrtulníkem…
…teda ne tak docela. Vrtulník tam sice je, ale ještě předtím Eli… (ne, nevykecám všechno)
Takže resumé po dohrání? Hodně děje, málo hraní, na tak malý prostor příliš situací nazývaných Oh, máme si toho tolik co říct! Hrací dobou na úrovni promáklého MODu (zkusili jste Coastline? Tak HL2EP2 je asi třetinová – za 30 US$) Přesto slušné. Potěšily mě nové stvůry a nestvůry, nové auto je taky docela hezké a některé pasáže si pak někdy v klidu, Radime, rád projdu znovu…
Dne 11.10.2007