Skyrim: první dojmy

Autor: Martin Malý 14. 11. 2011 1,963 COMMENTS Zkrácený odkaz

Odehráno asi 15 hodin, level 11, arcimág. Na hlavní linii jsem se vykašlal před dýchánkem na velvyslanectví a šel jsem si plnit čestný odznak brigády čarodějnické práce. A jak se mi to zatím líbí? Je to zklamání, nebo “best deal ever”?

Pošťačka nakonec přinesla obálku, v ní DVD, CD se soundtrackem a nějaký ten herní artefakt (pohlednice, amulet…) Součástí je i pěkná mapa. Ano, o tohle všechno přijdete, když si to stáhnete.

Upřímně, začátek trošku zklamání byl (ne, teď nemyslím pošťačku). Čekal jsem, přiznejme si to, o něco kulervoucnější grafiku. Skyrim je samozřejmě na hony vzdálený Oblivionu, ale svět je v něm občas hranatější víc, než by si člověk přál a než by toleroval. Po úvodním útěku před vlastní popravou a cestou do prvního městečka jsem se seznamoval s mapou a systémem sbírání předmětů. Předměty byly OK, plusmínus to, co znám z Oblivionu, na Gamepadu možná ještě líp řešené než v Oblivionu, kdy se člověk “upřepínačoval”. To samé přístup k mapě, kouzlům a levelování. Ovšem mapa byla na první dotyk zoufalá. Netušil jsem kde jsem ani jak s tím pracovat. Ale po několika hodinách už “to” šlo. Proti Oblivionu vám budou chybět hlavní cesty, naopak oceníte plastický pohled.

Po pár hodinách, když povolily úvodní bolesti a ovládání přešlo “do krve”, už člověk začne vnímat pozitivní věci. Tak třeba obličeje – zhruba (tedy velmi zhruba) něco jako Dragon Age. Konečně sympatičtí lidé / stvůry, dokonce i čaroděj vypadá jako vrásčitý stařec a ne jako… no však víte.

Krajina je úchvatná i otravná. Pokud jste byli ve Skandinávii, tak víte… Úchvatné pohledy, ale naprosto otravná cesta čtyřicet kilometrů okolo fjordu. Ale zase můžete potkat vlka, kozu, losa, mamuta nebo policajta (ve Skyrim, samozřejmě).

Mluvit o vylepšeních by bylo jako (doplňte si vhodné vtipné přirovnání), protože to stejně už všichni víte. Dvouruční boje, možnosti dračího křiku, řemesla (zpracování rud, kůže, vaření jídel i lektvarů) a další věci, které rozvíjejí… Nebo jinak: Při přechodu z FO3 na FO:NV jste zjistili, že je možné prázdné patrony znovu doplnit atd. Tak podobné rozvinutí, jen v mnohem větším měřítku, je v tomto směru mezi Oblivionem a Skyrim.

Svět je rozsáhlý. Při pohledu do mapy zjišťuju, že jsem vlastně nikde ještě pořádně nebyl, že se zatím motám tak – okej, na třetině území.

Ale řekněme si po pravdě: Frflání nad grafikou a animací nebo nad tím, že hra nevyužívá možností ovládání na PC nebo že draci se chovají jinak, než je oficiálně uznáváno (!) sluší nerdům. Nás, staré hráče, zajímá jiná věc: Baví nás to?

Ano, mě Skyrim baví!

PS: S Lydií jde všechno líp!

Staré dobré hry na GOG.com