Sniper: Skrytý bojovník

Sniper: Skrytý bojovník

Na tuhle hru jsem se podle popisu moc těšil. Je to přeci přesně můj styl…

Ležím v příkopu u silnice. Slyším hlasy nějakých místních ozbrojenců a vím, že stačí neopatrný pohyb… Aha, támhle jsou – o kousek níž, za zatáčkou. Škoda že nemůžu přeskočit svodidlo a připlížit se k nim shora. No, nejde to. Musím se doplížit škarpou až dolů. Plížím se, plížím, už jsem v zatáčce – sakra, odsud jsou skryti za autem. Podívám se optikou pušky – ano, jsou za autem a jsou dva. Vidím z nich jen kus vojenských bot. Opřu pušku o rameno, zatajím dech – PRÁSK! PRÁSK! – dvě rány, dva zásahy, dva vojáci se kácí k zemi, na místě mrtví! Holt starý dobrý smrtící průstřel bagančat…

XZone

Tak, to by bylo na úvod v kostce to zásadní o Sniperovi. Podle popisu se to zdálo skvělé. Kombinace toho nejlepšího z Crysis a CoD s důrazem na to, co mám rád: tedy trpělivá akce, nevšední postup, sniper, stealth… A ono to tak v zásadě i je, ale nějaký ten detail, co odborníka dráždí, ale vy si ho… ne, kecám, čas od času vám to bude pít krev jako otravný komár.

Všechno začalo dobře – nastavení grafiky, vše na full, bez problémů. Nastavení ovládání přesně v tom starém dobrém stylu, kdy stačila člověku myš a osm kláves, úvodní tréninková epizoda slušná, a pak hurá do akce.

První akce byla taky perfektní – jako Crysis bez nanosuit… Jenže pak se začaly objevovat mouchy, které jsem shrnul v úvodním odstavci. Najednou chcete skočit přes nízké zábradlí, a nejde to. Hra vás brutálně žene nějakým směrem, ale nedělá to jen level designem. V místě, kde designér nevěděl, co tam narvat, aby mu hráč neprolezl, je prostě “neviditelná zeď”, maskovaná za zábradlí, svodidla, větve… Problém je, že občas se za neviditelnou zeď dostanete, a pak se jen těžko dostáváte ven.

Trošku vadí i to, že nepřátelé padnou po zásahu do palce u nohy stejně jako po zásahu do hlavy, akorát zásahy do hlavy najdete na konci levelu spočítané v přehledné tabulce.

Jinak je to hra dobrá. Děj sice nenápaditý (kolik drogových bossů jste už v jižní Americe postříleli?), ale líbí se mi třeba střídání misí, kdy si jedno a totéž prostředí projdete jako sniper, co jistí cestu pro komando, a pak jako člen toho komanda.

Sniper je dobrá oddechovka s krátkými misemi, kde si užijete odstřelování i stealth akce i akcí na čas i střelby ze všemožných zbraní a dopravních prostředků. A pak při nasedání do motorového člunu spadnete do vody a zjistíte, že na člun nelze vyskočit ani se vydrápat. Musíte zpátky na břeh, přeběhnout po molu a skočit znovu. Jste ve člunu, hurá – a vaši kolegové sedí a čučí, dokud nepřijdete na přesně to jedno místo, kde se spustí skript, a oni začnou křičet “Jedem, jedem, rychle, není čas…”

Ale pokud jste ochotni se přes něco takového přenést, tak si Snipera užijete. Pokud tedy máte rádi spíš ty delikátní akce než “Rambo řežbu”.

Shrnutí

Plusy Střílečka, co si nehraje na nic víc; čistá stealth akce
Mínusy Pitomé chyby AI, nesmysly v herním systému
Verdikt No... jako... coby oddechovka možná, když se obrníte trpělivostí a překousnete zjevné nesmysly
Hodnocení
50%

comments powered by Disqus